3-5% תשואה בלבד בנדל"ן בארץ

    דוד קורצווייל No Comments on 3-5% תשואה בלבד בנדל"ן בארץ
    16:49
    16.05.24
    יצחק אייזיקוביץ' No Comments on "סקופ בשידור חי": המחרוזת שכמותה טרם נראתה עד כה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדיקות שהתפרסמו השבוע מראות כי תשואת הנדל"ן בישראל צנחה בשנים האחרונות. לפיכך, השקעה בחו"ל נחשבת לגורם המוביל בעולם ההשקעות בנדל"ן כיום. אולם גם באירופה המצב לא מזהיר. "תנאי השוק הגלובלי ואי-היציבות באירופה בפרט, תורמים לנהירה של משקיעים זרים לארה"ב ולניו-יורק באופן מיוחד. שוק העבודה המדשדש, לצד העובדה שנכסים משרדיים חשופים יותר לטלטלות בכלכלה העולמית, מניידים את הפוקוס של משקיעים זרים לסקטור הפרטי" אומר אבי כץ, נשיא ומייסד קרן הגשמה. שוק השכירות הפרטי, הממשיך לגאות במנהטן, מושך אליו משקיעים זרים, התרים אחר נכסים למגורים בסיכון נמוך ונהנים מתשואות גבוהות מהשכרתם.

    בעוד שהנכסים הנוצצים במנהטן מקבלים את מלוא תשומת הלב בתקשורת, יש משקיעים המוצאים לנכון להשקיע מתחת לרדאר, ברבעים הסובבים את הצנטרום, ולגרוף לעצמם החזרים לא מבוטלים. מדובר בהשקעות מסוג אחר – אולי קצת פחות נוצצות, אך מניבות. נכסים ומגרשים שעוקלו ע"י הבנקים עקב משבר הסאב-פריים, מאותרים ונרכשים בתת-שווי ע"י יזמים ממולחים במטרה להשביחם ולהשכירם, או למכור אותם כדירות "נכסים משותפים" (condominiums). מגמה דומה ומניבה לא פחות מתרחשת בסקטור הבתים הפרטיים ברבעים הסמוכים למנהטן

    כץ מזכיר כי יש לבחון את ההשקעות השונות בקפידה ובאמות מידה מחמירות ולא להתפתות להצעות אופטימיות מידי. בכל השקעה שכזו קיימים פקטורים רבים במשוואה הסבוכה להצלחה, כגון: רגולציה, מיסוי ופיקוח מחמיר. באופן כללי, מומלץ לחבור לגוף מקומי שהינו בקיא במכלול הבורות והמהמורות מהן יש להישמר.

    קרן הגשמה, עוקבת מקרוב אחר ההתפתחות בשוק הנדל"ן בארה"ב ובשנתיים האחרונות השקיעה במגוון נכסים למגורים. השוק מתחזק מאד, הבנקים נכנסים לתמונה ומאפשרים מינוף משמעותי והגדלת הרכישות. השקעה מסוג זה יכולה להניב למשקיעי הקרן תשואות יפות בפרק זמן קצר יחסית, תוך מזעור הסיכונים ומעקב שוטף אחר שלבי ההשקעה.



    0 תגובות